jgn komen pic superhero akuu..

Monday, January 31, 2011

UTP petronas @ JPA MEDIC..aduhai

aku xleh tidur lgi ar..biasalah..burung hantu...haha...awal lgi ni..baru kul 11 meh..

so entry ni aku nak crita sal dilema aku dulu after SPM..sakit weh tym tuh..tym tuh aku mmg cita2 nak jadi doktor,,tpi byk gak yg main2 kat kpala hotak aku ni...heeee..

biar aku crita ikut step k...haha..






b4 spm aku mmg ada aply upu,,petronas punya form lah..jpa..matrik....guna result trial..mak aku ckp apply jak semua..blkg fikir mana nak pilih..heee..so aku ni anak yg soleh ikut jak la..

masa cuti tuh tgu result kluar aku ada gak p Kucing Sarawak dia panggi utk interview petronas dan aku pegi Tawau jgk utk interview JPA..actually,,aku gi Sarawak tuh utk jln2 jak pun...haha..aku x kisah sgt sal interview..cincai2 jak

ni lah member2 aku yg pi interview kt kucing..xdpt nk jln2..mujur ada pkcik dan mkcik ni sudi sudi bawa kmi  jlan kejap mlm tuh b4 fly blk sabah keesokan pgi..kasihan..


so,,di pendekkan crita aku dapat offer matrik Labuan..mak aku ckp tgu dulu yg lain...tungu pnya tgu aku dpt lak UPU...offer sains gunaan kat UITM ( padahal lagsung tiada dlm list opsyen aku pilih tuh).sbb aku minat sains haya aku reject lah ni...ok stay matrik 1st opsyen..

selang berpa hari offer petronas smpai...hohoho..aku dapat meh masuk UTP.chemical enginner..asasi dulu 1 tahun pastu 4 thun degree...dlm kpla hotak akuh DUIT......DUIT......DUiT...haha...petronas meh..ko pegi mna2 pun org akn ckp kerja petronas byk gaji

"kau boleh hntar mak bap ko naik haji guna gaji ko utk 4 bulan jak"

tulah salah seorg kwn aku gtau berdasrkan pengalaman kwn abg dia..mmg byk duit..

selang 2 hari jak aku dpt dah offer JPA...dapat medic gi india..adui..INDIA!!!!!!! aku nak chech ka,,russia kah..yg x best tuh kne masuk ALEVEL plak dulu utk 1.5 thun..aduh...tpi ttp goncang iman aku jugak..sbb aku mmg minat medic ni compare dgn chem engnr tuh....

byk lah aku fikir2 tym tuh...aku konpius nak pilih mna satu...SERIUS!!!!!...aku nangis2 ni sebab buntu.tym ni lah kejantanan ku btol2 tercabar...aiseh....mak bpa aku bgi aku yg pilih...dorg x kisah..jnji aku btl2 minat dan hbiskan stdy..aku kol org ygrapat dgn aku,,buka tenet cri info..solat istikharah..mcm2 yg aku fikir..

selepas 4 hari tuh aku nekad pilh JPA medic..knapa????

sebab :

* aku mmg minat doktor ni wpun gaji x sebanyak engnr petronas tuh..

*aku takut aku cpt giv up bila masuk site yg aku x sbrapa minat,..takut nnti fail sklai aku trus down...hui...BAHAYA!!!..stdy separu jln..

* nak bgi peluang utk adk aku yg pegang scholar Petronas kt sekolah sains tuh..biarla dia jdi engnr..sbb dlm surat twrn xleh ada 2 beradik yg ditaja olh petronas dlm satu masa

* india adlh tmpt terbaik utk stdy medic..ni Pengarah Hospital yg ckp kat aku....dia ckp doktor grad dri india lagi byk pengalaman,,x kaku masa praktikal..byk lgi lah dia ckp..semua yg baik2..

*lastly,,aku MEMANG NAK JADI DOKTOR...my only passion..heee


dan sekarang aku tgh tgu bulan 7 utk k india...insyaALLAH akn grad dgn cmerlang...amin..5 thun lgi kol alu :

"DR.HAMRRY" ........... (^_^)






ni masa buat exp urine kt Kolej..haha..lagak mcm doktor jak..haha...   


k lah..lain kli aku crita benda lain lak...bye2..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...